דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצד האפל של יעדי המכירות הארגוניים 

מאת    [ 15/09/2009 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 2070 פעמים ]

במרבית הארגונים נוהגים מנהלי המכירות לקבוע יעדי מכירות לתקופות ותקופות משנה.

לקביעת יעדי זרוע המכירה השפעות חיוביות שונות על המועסקים בזרוע המכירה, ועל הארגון עצמו.שיטה זו גם מאפשרת, בקלות יחסית ובאמצעות המדידה, למנהלי מכירות ולהנהלת הארגון לנהל את זרוע המכירות ותהליך המכירה.

אולם תכנון או קביעת יעדי מכירות הוא מלאכה מורכבת, מתמחה, ודורשת מידה רבה של אומנות.

תכנון או קביעת יעדי מכירות צריך לשקלל הטיות לא רצויות על המועסקים בזרוע המכירה – הנובעות במישרין מתוכנית היעדים עצמה.

דוגמאות:

רפיון או שיתוק נציגי מכירה לא מיומנים דיים, חדשים או אלו שנעדרו מסיבות אובייקטיביות חלק מתקופת היעדים ( מילואים, מחלה, חופשה מאושרת, אבל וכו’ ) עוצמת הרפיון בדרך כלל תהיה ביחס ישר לאחוז התמריץ או התגמול המתקבל לאחר עמידה ביעד, מסך כל השכר החודשי.

נציגי מכירות המסוגלים לעמוד ביעד המכירה נמנעים להמשיך למכור כדי לעמוד ביעד המכירות בחודש העוקב.

מתן הנחות או תנאי אשראי מפליגים וחריגים.

יצירת עסקאות פיקטיביות (כאלו שיתבטלו בחודש העוקב או לאחריו, תלוי באמצעי התשלום. בד”כ נעשה ע”י מכירה למכרים, קרובים, חברים אבל גם לאחרים )

יצירת עסקאות “גרועות” – בדרך כלל עם לקוחות במצוקה כספית, חסרי אמצעי תשלום, קטינים, לקוחות שאין דרך או אפשרות כלכלית לגבות את תמורת המכירה מהם (ישנם פלחי שוק ניכרים כאלו)

“חטיפת” לקוחות או עסקאות. בד”כ נציגי מכירה ותיקים מצעירים, הישגיים מנורמטיביים וכו’.

הסכמים “פרטיים” בין אנשי מכירות לחלוקת עמלות “פרטית”.

הצעת תשלום או החזר כספי חלקי (”פרטי”, מכיסו של נציג המכירה) ללקוחות בגין רכישה.

אספקת מוצרים ללא תשלום ( מעין “קונסיגנציה” ) עם הבטחה לזכות החזרה אם לא יימכרו.

הפעלת לחצים או איומים על לקוחות לסגירת עסקה.

יצירת עסקאות עתירות מהמורות ( שירות או מוצר לא סטנדרטי, אספקה או משלוח חריג, תמיכה חריגה שנדרשת וכו’ )

פנייה קבועה למנהלי הביניים ומנהלי המכירות להכרה בעסקאות שלא נשלמו סופית, כמכירות בפועל.

 אנשי מכירות העוסקים גם במתן שירות ראשוני או גבייה – נמנעים מגבייה ואינם נותנים שירות כלל.

ביטול עסקאות “ישנות” ( בנות כמה חודשים ) ויצירת עסקאות חדשות שונות במקצת (עם אותו הלקוח) או זהות לחלוטין (עם קרוב משפחה של הלקוח המקורי)

ישנן דוגמאות ושיטות נוספות, המשתכללות מעת לעת ועוברות מענף לענף, מארגון לארגון ונציג מכירות אחד למשנהו. אפשר גם שתופעות אלו, בעוצמה זהה או פחותה לזו המתוארת בדוגמאות לעיל מצויות גם בארגונים בהם לא נהוגה שיטת הניהול לפי יעדים, אולם בכל ארגון בהן נהוג לקבוע יעדי מכירות יש סיכוי גבוה להופעת נוהגי מכירה פסולים. זהו הצד האפל של יעדי המכירות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב